Tuesday, 6 May 2014

Tο άφθαρτο χέρι της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής


Στην ιερά μονή της Σιμωνόπετρας φυλάσσεται και το λείψανο του αριστερού χεριού της Αγίας Μυροφόρου και Ισαποστόλου Μαρίας της Μαγδαληνής. Την εποχή που πρωτοπροσκύνησα το αδιάφθορο χέρι, αυτό παρουσιαζόταν γυμνό πάνω σε ένα κόκκινο βελούδο, όχι δηλαδή μέσα σε μια θήκη, όπως αφήνει να εννοηθεί η φωτογραφία.
Απόγευμα στο αρχονταρίκι της μονής Σιμωνόπετρας, ο αρχοντάρης διηγείται περί του αγίου λειψάνου σε ομάδα προσκυνητών.
- Το χέρι είναι άφθαρτο, με όλο του το δέρμα και τους τένοντες. Διατηρείται σε φυσική θερμοκρασία ζωντανού σώματος και... ευωδιάζει. Μάλιστα εξαιτίας των θαυμάτων της, η Αγία Μαρία η Μαγδαληνή θεωρείται και δεύτερος κτήτορας της Σιμωνόπετρας.
- Λένε, πάτερ, πως όσοι το ασπάζονται διαπιστώνουν ότι είναι θερμό.
- Ναι, είναι αλήθεια. Όσοι το ασπάζονται με ευλάβεια και πίστη διαπιστώνουν τη φυσική θερμότητα ζωντανού σώματος.
Χαμογελούμε λίγο αμήχανοι. «Και τι γίνεται, πάτερ, αν το ασπαστείς και δεν είναι θερμό», ρωτά κάποιος.
- Να σας πω... Κάποιος προσκυνητής το ασπάστηκε, αλλά δεν το ένοιωσε θερμό, ενώ όλοι οι φίλοι του το ένοιωθαν θερμό. Τότε αυτός έπεσε σε κατάθλιψη, ήταν σκεφτικός όλη την ώρα, και τελικά μάς το αποκάλυψε και ζήτησε τη βοήθειά μας. Ο γέροντας τού συνέστησε να εξομολογηθεί, να προσευχηθεί στην Αγία Μαρία τη Μαγδαληνή, και να ξαναπροσκυνήσει το ιερό της λείψανο την άλλη μέρα. Πράγμα που έγινε. Την άλλη μέρα, ο προσκυνητής, αφού εξομολογήθηκε, ασπάστηκε το χέρι της και ένοιωσε μεγάλη θερμότητα και ευωδία να εξέρχεται του λειψάνου. Ευχαριστούσε δε μετά δακρύων. Μετά δακρύων!


 
- Ποιά λέτε να ήταν η αιτία, πάτερ;

- Τι να σας πω! Η Αγία Μαρία η Μαγδαληνή απωθείται από τις σαρκικές αμαρτίες. Σαρκικοί άνθρωποι με πορνείες, μοιχείες και τα τέτοια, αναδίδουν πνευματική δυσωδία που η Αγία την αποστρέφεται. Ίσως ήθελε να δείξει τη δυσαρέσκειά της και την αποστροφή της.
«Πω, πω, πάτερ, να σ' αποστρέφεται ακόμα και το λείψανο για τις σαρκικές σου αμαρτίες!» λέει κάποιος.
- Αύριο που θα προσκυνήσετε μετά τη θεία λειτουργία, παρατηρήστε μία μικρή πληγή στην πάνω πλευρά του χεριού. Σα να λείπει ένα μικρό κομμάτι. Οι ρώσοι μοναχοί στις αρχές του εικοστού αιώνα, που είχε πολλούς τότε το Άγιον Όρος, το είχαν σε μεγάλη ευλάβεια. Κάποιοι από αυτούς, όπως το ασπάζονταν, το δάγκαναν κρυφά και έκοβαν ένα μικρό κομματάκι, μια ακίδα, για ευλογία. Το έκρυβαν στο στόμα τους. Μέχρι να τους πάρουν είδηση οι μοναχοί τότε της μονής, είχε γίνει μια μικρή πληγή.
Την άλλη μέρα το πρωί τα ιερά λείψανα της μονής εκτίθενται προς προσκύνηση.
Ο φίλος μου που συνταξιδεύουμε είναι πρώτος. Το ασπάζεται και τινάζεται. Έρχομαι δεύτερος. Προσκυνώ. Ο φίλος μου με κοιτάζει με μεγάλα εκστατικά λαμπερά μάτια.
«Πω, πω, τι κάψιμο ήταν αυτό! Μ' έκαψε τα χείλη! Τό' νοιωσες; Καίει τα χείλη! Τό' νοιωσες;» μού λέει με έξαψη.

SPIRITUAL AND PHYSICAL MALADIES

Orthodox psychotherapy
Psychotherapy became a science several decades ago, when it became evident to physicians that the spiritual state of an individual to a great extent determines his health. It was said in ancient times that the art of healing rests upon three pillars: the knife, the curative plant, and the word. The knife represented surgery, curative plants are the basis of all medications, while the word represents the physician’s concern for and active participation in the fate of the sick person.
Psychotherapy has been called upon to comfort ill and sorrowing individuals, to help them achieve an emotional balance. The goals are benevolent. However, a totally different situation exists in practice. If the physician’s soul is not cleansed through repentance, if he says one thing but practices another, how will he be able to help anyone? It is impossible to help a person without possessing one’s own spiritual values. For “can the blind lead the blind? Will not both fall into a pit” (Luke 6:39)? The spiritual paucity of a psychotherapy without spiritual values has made it vulnerable to an attack by a great multitude of occult psychiatric techniques (Western, Eastern, all kinds), which are impossible to count. But they do have a name. Their name is – legion.
The tragedy of modern psychotherapy also lies in the fact that it encourages man’s sins and passions, and tries in all ways to elevate his self-pride. It urges the patient to disentangle himself from a mass of problems mainly with the aid of occult methods. What kind of help is that? The psychotherapist’s main instrument is the word. However, psychotherapy is primarily called upon to exert not a verbal, but a spiritual influence upon the individual. Because if it is falsehood which stands behind the words, there will be no benefit from them whatsoever. Without the life-giving power of the Spirit, the word will only be an empty sound.
At present there are three leading schools of thought which dominate non-Christian psychology, namely: behaviorism, psychoanalysis, and humanistic psychology. The basis of behaviorism is the concept that man is an animal who is distinguished by verbal behavior. Such was the assertion of one of the founders of this branch of psychology, John Watson. It is quite understandable that behaviorism is logical materialism. Its therapeutic technique is behavioral psycho- therapy.